Boekhouding
Wil jij je graag kunnen concentreren op je opdrachten en klanten, en kost de boekhouding je veel tijd en energie?
ToDo2 Office kan jou helpen met het organiseren en beheren van de financiële administratie. Indien er door drukte een achterstand is ontstaan, kan er ondersteuning komen om deze achterstand weg te werken;
- Facturatie; wekelijkse facturatie of op project/termijn basis.
- Debiteurenbeheer; Overzicht houden in de nog te ontvangen betalingen vanuit je klanten en nabellen van vervallen facturen.
- Crediteurenadministratie; Overzicht houden in de nog te betalen facturen.
- Banktransacties; In het boekhoudsysteem de banktransacties verwerken zodat alle overzichten up2date zijn.
- BTW aangifte voorbereiding en -indiening
- Betalingen; Betalingen die gedaan dienen te worden binnen de gestelde betalingstermijnen of in overleg voor een betaling in termijnen indien noodzakelijk.
- financiële rapportage; Maandelijks of per kwartaal een overzicht hoe je bedrijf ervoor staat, waar zitten de positieve punten? waar zitten de uitdagingen?
- Communicatie met de accountant; Op accountantsniveau zijn er verschillende zaken die geregeld dienen te worden, de communicatie met de daaruit volgende actiepunten kan door TODo2 Office geregeld worden, zodat jij als ondernemer daar geen tijd mee kwijt bent.
Daardoor heb jij meer tijd en rust voor je bedrijf en privé meer tijd over.
Projectadministratie
Projectadministratie omvat verschillende belangrijke elementen die zorgen voor een succesvol project.
10 belangrijke onderdelen van projectadministratie:
- Projectplanning: Het opstellen van de plannen, doelen, mijlpalen en tijdschema’s voor het project. Hier zit ook in welk personeel (eigen of inhuur) nodig is voor hoeveel tijd, welk materieel wanneer nodig is, het benodigde materiaal.
- Budgetbeheer: Het vaststellen en beheren van het projectbudget. De calculatie tegen de werkelijke kosten, eventueel meerwerk bepalen en beheren. Ook het bewaken van de uitgaven gedurende het project.
- Rapportage en documentatie: Het bijhouden van documentatie, zoals vergunningen, verslagen, projectbesprekingen, en ook notities die tijdens het werk gemaakt worden, foto’s van de voortgang en andere relevante administratieve documenten.
- Risicobeheer: Identificeren, analyseren en beheren van risico’s die van invloed kunnen zijn op het project. Dit omvat het opstellen van risicoplannen en het implementeren van maatregelen om risico’s te minimaliseren. Het opstellen van een RI&E.
- Communicatie: De digitale communicatie stromen beheren tussen betrokken partijen gedurende het project.
- Taakbeheer: Ieder project heeft taken, die door verschillende partijen uitgevoerd kunnen worden, deze toewijzing en begeleiding is van groot belang om het project met succes af te kunnen ronden.
- Kwaliteitsborging: Kwaliteit afleveren is een “must’ en om daarvoor te zorgen zijn processen en richtlijnen nodig. Het beheer en ook de waarborging daarvan zijn nodig.
- Stakeholdermanagement: Identificeren, betrekken en beheren van de belangen van alle belanghebbenden, zoals klanten, leveranciers, interne en externe partners, om ervoor te zorgen dat hun behoeften en verwachtingen worden begrepen en aangepakt.
- Wijzigingsbeheer: Beheren van wijzigingsverzoeken gedurende het project en het evalueren van de impact ervan op planning, budget en andere aspecten, voordat ze worden geïmplementeerd.
- Evalueren en leren: Tijdens en na afronding van het project, het uitvoeren van evaluaties om lessen te leren, successen en uitdagingen te identificeren en aanbevelingen te doen voor toekomstige projecten.
Elk van deze onderdelen vormt een essentieel onderdeel van de projectadministratie en draagt bij aan een succesvol project
Certificeringen
Ondersteuning voor certificeringstrajecten zoals VCA, CO2, IMS.
Zie hiervoor de pagina Certificeringsondersteuning via de menuknoppen.
Algemeen
Algemene administratieve taken die ook gedaan moeten worden, zoals:
- Gegevens invoer en beheer: Invoer in bijvoorbeeld databases, excel en overige systemen
- Urenregistratie
- Klantenservice
- Inkoop en voorraad beheer: Bestellingen uitvoeren, voorraad bijhouden en het logistieke proces aansturen.
Oldskool
Heb je een doos/bak/tas met papierwerk die op orde moet komen, in mappen gedaan moet worden, gedigitaliseerd moeten worden?
…….
Heb je andere punten op de ToDo lijst? Zullen we samen bekijken of ik daarmee kan helpen?